steelzarrin

ساخت وبلاگ


همانطور که در مقالات مرتبط بیان شد ، برای تحصیل در ایتالیا  در مقطع کارشناسی ، داشتن گواهی پایان دوره 12 ساله تحصیل ( دیپلم ) پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی آن ها الزامیست ؛ در کنار این مدارک داشتن گذرنامه و مدرک آیلتس با نمره بالای 6 از پیش نیازهای تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور محسوب می شوند .
دروس مقطع کارشناسی در ایتالیا ، در قریب به 150 رشته و تقریباً تمامی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد ، این سخت گیری ها در ترم های اول بسیار کم می باشد و زمینه تحصیل برای افرادی که به زبان ایتالیایی آشنایی ندارند فراهم گشته است .
به طبع با ادامه تحصیل فرد مذکور و ادامه یافتن اقامت وی در ایتالیا ، تسلط دانشجوی غیر ایتالیایی به روی زبان ایتالیایی بیشتر می شود و امکان ادامه تحصیل  به کمک زبان ایتالیایی و حتی تغییر رشته نیز فراهم می شود . از مهمترین مدارک زبان و نمرات هریک می توان به آیلتس 6 ، تافل اینترنتی ( که از 0 تا 120 نمره می باشد ) 85 ، تافل کاغذی ( که از 310 تا 677 نمره می باشد ) 550 ،مدرک  تولیمو ( آزمونی از ۲۱۷ تا۶۵۷  نمره  که از پیش نیازهای اخذ دکترا بوده واز سوی سازمان سنجش برگزار می گردد ) 550 و مدرک  MSRT – MCHE ( آزمونی که از سوی وزارت علوم برگزار شده و با توجه به شباهت زیادش به تافل ، از آن با نام تافل کوچک یاد می شود ) 75 اشاره کرد .
کمک هرینه های تحصیلی نیز مساله ای نیست که بتوان بسادگی از کنار آن گذشت و هر دانشجویی نیم نگاهی به آن دارد ؛ برای ایرانیانی که قصد دارند از ایران به ایتالیا رفته و از بورسیه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی استفاده کنند ، ارائه مدارک مالی ولی (پدر) الزامیست . به عنوان مثال مدارکی معتبر و تائید شده از سوی مراجع ذیصلاح که میزان درآمد سال قبل ، میزان مالیات پرداخته شده ، جزئیات حساب بانکی ، دارایی های منقول و غیر منقول و ... مشخص کند . این مدارک توسط امور مالی دانشگاه مربوطه بررسی و استعلام های لازمه گرفته می شود و در صورت پذیرفته شدن ،  هزینه تحصیل در ایتالیا معمولا طی دو قسط به حساب دانشجو واریز می گردد ولی با این حال ، به همراه داشتن 2 تا5 هزار یورو در بدو کار اجتناب ناپذیر می باشد . 

در صورتی هم که بورسیه شامل حال دانشجویی نگردد ، همانند دانشگاه های ایران ، امکان تقسیط وجود داشته و طی 2 نوبت شهریه پرداخت می گردد . دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی را دارند ، همچنین می توانند با به همراه داشتن نامه پذیرش دانشگاه و تائیدیه سفارت ایتالیا ، در زمان هایی که وزارت علوم و امور خارجه ایران فراخوان می دهند ، به بانک های منتخب رفته و از ارز دانشجویی و دولتی بهره مند گردند .
 با توجه به اینکه دانشجوی دوره کارشناسی اجازه اشتغال به مدت 20 الی 25 ساعت ( مثلاً فروش محصولاتی از قبیل قیمت ورق استیل 304 ، قیمت ورق استیل 316 وقیمت ورق استیل نگیر ) در هفته را دارد ، می توان تخمین زد درآمدی  در حدود 800 یورو در ماه داشته باشند . ناگفته نماند که خیلی از دانشجویان به هنگام مواجهه با شغل های پیشنهادی ( از قبیل کار در رستوران ، هتل و یا انجام امور تبلیغاتی در حیطه توریسم ) غافلگیر شده و توقع شغل بهتری را دارند ، اما باید اذعان داشت که اشتغال به چنین کارهایی برای مهاجران ( وحتی خود مردم بومی منطقه ) بسیار عادی بوده و همین شغل نیز امکان دارد در فصولی کمیاب شود . پس از پایان دوره تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی نیز متقاضیان می توانند با تمدید کوتاه مدت ویزای خود ، شرایط را برای اقامت دائم فراهم آورند که این امر معلول داشتن شغلی مناسب ، پیشینه ای خوب و داشتن سایر پیش نیاز ها می باشد . 

steelzarrin...
ما را در سایت steelzarrin دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین steelzarrin بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1398 ساعت: 12:17